Header Ads Widget

Bioshifax natural products formulated by Nutritionist
Salam sejahtera, semua! Saya adalah seorang food blogger yang gemar berkongsi resepi-resepi mudah, cepat, halal, sihat, sedap, dan berkhasiat dengan anda. Hari ini, saya ingin memperkenalkan anda kepada salah satu produk kegemaran saya, iaitu [Chia Seed Organic]. Chia seed adalah biji-bijian yang kaya dengan asid lemak omega-3, protein, serat, antioksidan, zat besi, kalsium, mangan, magnesium, fosforus, dan banyak lagi nutrien penting. Chia seed juga membantu mengawal selera makan, menurunkan tekanan darah dan kolesterol, serta memberi tenaga dan kekuatan.

Saya akan menunjukkan anda bagaimana untuk membuat sebuah hidangan yang menggunakan chia seed sebagai bahan utama, iaitu [Puding Chia Mangga]. Puding chia mangga adalah hidangan pencuci mulut yang menyegarkan, manis, dan lembut. Ia juga sangat mudah untuk disediakan dan hanya memerlukan beberapa bahan sahaja. Anda boleh menyediakannya pada malam sebelum dan menyimpannya di dalam peti sejuk untuk dimakan pada keesokan harinya. Puding chia mangga adalah sesuai untuk sarapan pagi, minum petang, atau sebagai snek sihat. Jom ikuti langkah-langkah berikut untuk membuat puding chia mangga yang lazat dan berkhasiat!

A vibrantly hued mug of mango pudding, its creamy surface dotted with tiny, glistening chia seeds, is crowned with a fragrant sprig of pudina leaves, their delicate veins mirrored in the cool condensation clinging to the glass. It rests on a sleek, modern dining table, its polished surface reflecting the sunlit hues of the pudding.
Ai generated image

Bahan-bahan:

- 1/4 cawan chia seed organik
- 1 cawan susu (boleh guna susu badam, atau susu kelapa organik)
- 2 sudu besar madu
- 1 sudu teh vanila
- 1 biji mangga, dikupas dan dipotong kiub
- Daun pudina untuk hiasan (optional)

Cara-cara:


1. Dalam sebuah mangkuk, campurkan chia seed, susu, madu, dan esen vanila. Kacau rata dan biarkan selama 10 minit.
2. Tutup mangkuk dengan plastik pembalut dan masukkan ke dalam peti sejuk. Biarkan semalaman atau sekurang-kurangnya 4 jam supaya chia seed menjadi gebu dan lembap.
3. Keluarkan mangkuk dari peti sejuk dan kacau sekali lagi. Bahagikan puding chia ke dalam 2 atau 3 bekas kecil.
4. Taburkan kiub mangga di atas puding chia dan hias dengan daun pudina jika suka.
5. Nikmati puding chia mangga yang segar dan sihat!

Saya harap anda semua akan mencuba resepi ini dan berkongsi pendapat anda dengan saya. Jangan lupa untuk tag saya di Facebook dengan hashtag #PudingChiaMangga dan #FoodBloggerMalaysia. Saya akan memilih beberapa komen yang menarik dan memberi hadiah kepada anda dengan produk-produk chia seed yang hebat! Terima kasih kerana menyokong blog saya dan saya akan kembali dengan lebih banyak resepi menarik lagi. Selamat mencuba dan selamat menjamu selera! 😊.

-

Sebagai penulis yang bertanggungjawab, saya ingin memaklumkan bahawa artikel ini mungkin mengandungi pautan afiliasi. Ini bermakna saya mungkin menerima komisen jika anda membuat pembelian melalui pautan tersebut, tanpa sebarang kos tambahan kepada anda. Saya hanya mengesyorkan produk atau perkhidmatan yang saya percaya akan memberi nilai tambah kepada pembaca saya.

Saya berkomitmen untuk kejujuran dan ketelusan, dan kepercayaan anda adalah penting bagi saya. Oleh itu, saya akan sentiasa mengenal pasti kandungan yang mengandungi pautan afiliasi supaya anda dapat membuat keputusan yang tepat dengan maklumat yang lengkap.

Terima kasih kerana menyokong kerja saya dengan membaca dan berkongsi artikel ini. Kepuasan anda sebagai pembaca adalah keutamaan saya, dan saya berharap untuk terus menyediakan kandungan yang bermanfaat dan menarik untuk anda semua.

Post a Comment