Header Ads Widget

Bioshifax natural products formulated by Nutritionist



Salam,

 Saya Nizam (Bioshifax Marketing , Seremban), pengamal rawatan terapi pemakanan, makanan & herba (Nutritional, Food & Herbal Therapist ). Menyediakan khidmat nasihat rawatan pelbagai masalah kesihatan termasuk diabetes, darah tinggi, jantung, gout, batu karang, astnma, alahan, resdung, kanser, tonsil dsb. Kami menyediakan kaedah pemakanan asli, formulasi produk herba yg seimbang dari kanak2 hingga dewasa.

Saya ni pengamal perubatan komplimentari menggunakan pemakanan, herba.. Saya sendiri buat proses produk lebih kurang ada 20 lebih, saya jg buat konsultasi kpd pesakit. Setiap pesakit munkin tak sama regimen rwtannya. Jd buat masa ni belum sempat lg. Facebook ada iaitu 'Nizam Herbalist'. Boleh buka tengok cara saya rwt penyakit, penerangan rawatan pelbagai penyakit kronik. Ada setengah blh guna terus utk masalah sendiri spt tonsil, batuk. Saya bg petua mudah dan diet terapi. Dlm halaqah ada byk komen saya buat ttg kanser, diabetes, tonsil, resdung, penyakit kulit, eczema..



Saya guna pokok bidara, durian belanda, beluntas, dan herba2 yg dibeli segar atau kering. Saya buat formulasi & proses sendiri. Saya Nutritionist dr UKM. Kerja dgn Nona Roguy 13 tahun sbg Biochemist, Q.A dan R&D Manager. Saya byk dihantar kursus ke FRIM, USM, CEPP UTM, SIRIM, PORIM sbb dulu takde kursus ijazah dlm bidang perubatan herba. Saya terlibat byk dlm formulasi produk           & bebarapa syarikat lain. Saya terlibat dlm formulasi & ujian klinikal produk           utk merawat fibroid bersama Fakulti Perubatan USM. Saya jg mendaftar sebahagian besar produk           dgn Kementerian Kesihatan.


Saya jg terlibat secara langsung dlm membangunkan kilang bertaraf GMP ....        dan makmal QC nya.


Sampel dan testimoni byk tp tk sempat nk taip. Saya ada buat beberapa komen dlm majalah.com, forum/cari.com, halaqah.net.. InsyaaAllah perlahan2 sy buat. Saya ada buat rawatan diabetes, kanser, fibroid, tonsil, batuk kronik, migraine kronik, resdung, eczema, psoriasis, alahan, kudis kronik spt kudis api, kudis buta, hepatitis, ketumbuhan perut, drh tinggi, mudah bersalin, rwtn pantang bersalin, denggi, jangkitan virus, anemia, drh rendah, insomnia, panic attack, emotional stress  dsb. Kanser yg saya rwt termasuk kanser otak, rahim, ovari, prostat, testis, hati, tiroid dsb.


Testimoni bg saya takm berapa tepat, selalunya terlebih info. Jd saya takut menipu. Dalam dunia perubatan merawat penyakit bukan semudah memberi pesakit satu jenis produk kepada semua org. Dan tengok feedback. Banyak pesakit yg tak sembuh tak diceritakan. Kekadang baru rasa sikit perubahan positif dlm bbrpe hari dah tulis sbg testimoni. Ini tak tepat. Penyakit selalu berulang. Pemakanan adalah faktor utama dlm rawatan kebanyakan penyakit kronik. Dua pesakit kanser atau diabetes, mungkin tak same pakej rawatannya. Sbb kite kene ambil kira keadaan pesakit dan penyakit2 lain yg dialami serentak. Jika tak betul gabungan ubat herba, mungkin pesakit bertambah teruk. Pesakit pula kena follow up utk sebarang modifikasi regimen rawatan utk penyembuhan berkesan.


Ini serba sedikit tentang pengalaman saya dlm bidang perubatan herba utk makluman anda. 


Sekian harap maklum.  

Yg benar,
Nizam Herbalist




Post a Comment