Header Ads Widget

Bioshifax natural products formulated by Nutritionist

 Salam Sejahtera kepada semua penggemar kuliner!

Hari ini, saya ingin berkongsi dengan anda semua satu resepi yang pasti akan menggugah selera dan menambah pengetahuan nutrisi anda. Resepi ini bukan sahaja sesuai untuk mereka yang mengamalkan diet Halal tetapi juga penuh dengan khasiat yang baik untuk kesihatan. Tanpa berlengah lagi, mari kita terokai keajaiban Kek Coklat tanpa Telur dengan Tepung Susu Kambing Organik!

A decadent chocolate cake, generously adorned with a dollop of whipped cream and a sprinkling of chocolate shavings, sits enticingly on a polished wooden platter.
ai generated image


Kek Coklat tanpa Telur dengan Tepung Susu Kambing Organik

Bahan-bahan:

Cara Penyediaan:

  1. Panaskan oven pada suhu 180°C.
  2. Dalam sebuah mangkuk besar, ayakkan tepung gandum, serbuk koko, baking powder, soda bikarbonat, dan garam.
  3. Dalam mangkuk yang lain, campurkan gula perang, tepung susu kambing, air suam, minyak zaitun, dan esen vanila. Kacau sehingga sebati.
  4. Tuangkan campuran basah ke dalam campuran kering dan gaul rata.
  5. Tuangkan adunan ke dalam loyang yang telah dilapisi dengan kertas pembakar.
  6. Bakar selama 30-40 minit atau sehingga lidi yang dicucuk ke dalam kek keluar bersih.
  7. Biarkan kek sejuk sebelum dihidangkan.

Nilai Nutrisi: Tepung susu kambing organik adalah bintang dalam resepi ini. Ia kaya dengan protein, kalsium, dan asid amino yang penting untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu badan. Serbuk koko memberikan antioksidan yang membantu melawan radikal bebas, manakala gula perang organik memberikan rasa manis semulajadi tanpa bahan tambahan yang tidak perlu.

Penutup: Resepi ini bukan sahaja mudah dan sedap tetapi juga menyumbang kepada diet yang seimbang dan sihat. Saya harap anda semua akan mencuba resepi ini dan berkongsi pengalaman anda di ruangan komen di bawah. Jangan lupa untuk ‘like’ dan ‘share’ resepi ini agar lebih ramai yang dapat menikmati kek coklat tanpa telur yang sihat ini!

Selamat mencuba dan semoga hari anda penuh dengan kebahagiaan!

#KekCoklatTanpaTelur #TepungSusuKambingOrganik #ResepiViral #MakananHalal #NutrisiSeimbang

***

Sebagai penulis yang bertanggungjawab, saya ingin memaklumkan bahawa artikel ini mungkin mengandungi pautan afiliasi. Ini bermakna saya mungkin menerima komisen jika anda membuat pembelian melalui pautan tersebut, tanpa sebarang kos tambahan kepada anda. Saya hanya mengesyorkan produk atau perkhidmatan yang saya percaya akan memberi nilai tambah kepada pembaca saya.

Saya berkomitmen untuk kejujuran dan ketelusan, dan kepercayaan anda adalah penting bagi saya. Oleh itu, saya akan sentiasa mengenal pasti kandungan yang mengandungi pautan afiliasi supaya anda dapat membuat keputusan yang tepat dengan maklumat yang lengkap.

Terima kasih kerana menyokong kerja saya dengan membaca dan berkongsi artikel ini. Kepuasan anda sebagai pembaca adalah keutamaan saya, dan saya berharap untuk terus menyediakan kandungan yang bermanfaat dan menarik untuk anda semua.

Post a Comment