Header Ads Widget

Bioshifax natural products formulated by Nutritionist

 Hai semua! 🌟 Hari ini saya akan berkongsi resepi Barli Organik yang mudah, halal, sihat, sedap, dan berkhasiat. Resepi ini sesuai untuk semua orang di Malaysia yang ingin menikmati hidangan yang baik untuk kesihatan. Jom kita mulakan!

A refreshing beverage to soothe the senses, this Honey Barley Lemon Juice is a delightful blend of flavors and textures. The star of the show is the barley, soaked overnight to enhance its softness and flavor. The honey adds a touch of sweetness, while the lemon imparts a zesty tang. A slice of lemon and a sprig of mint provide a touch of elegance and a burst of freshness.
Ai generated image


📹 Resepi Air Barli Lemon Madu

Bahan-bahan:

  • 1 cawan barli organik
  • 5 cawan air
  • Kulit lemon (diparut)
  • 2 sudu besar madu
  • Daun pudina (untuk hiasan)

Cara-cara:

  1. Rendam barli organik dalam air selama 4 jam atau semalaman.
  2. Rebus barli yang telah direndam dengan 5 cawan air sehingga mendidih.
  3. Kecilkan api dan biarkan ia mereneh selama 30 minit.
  4. Tapis air barli dan buang bijirinnya.
  5. Tambah kulit lemon yang diparut dan madu ke dalam air barli yang masih panas. Kacau sehingga sebati.
  6. Biarkan ia sejuk atau boleh disajikan sejuk dengan menambah ais.
  7. Hias dengan daun pudina.

Sajian ini bukan sahaja menyegarkan tetapi juga penuh dengan khasiat. Barli kaya dengan serat dan lemon penuh dengan vitamin C. Madu menambah rasa manis semula jadi tanpa perlu gula tambahan.

Jangan lupa untuk like, share, dan follow untuk lebih banyak resepi seperti ini. Selamat mencuba dan semoga hari anda penuh dengan keceriaan! 🍋🌿🍯

#ResepiBarli #Halal #Sihat #MalaysiaTikTok #ResepiViral

***

Sebagai penulis yang bertanggungjawab, saya ingin memaklumkan bahawa artikel ini mungkin mengandungi pautan afiliasi. Ini bermakna saya mungkin menerima komisen jika anda membuat pembelian melalui pautan tersebut, tanpa sebarang kos tambahan kepada anda. Saya hanya mengesyorkan produk atau perkhidmatan yang saya percaya akan memberi nilai tambah kepada pembaca saya.

Saya berkomitmen untuk kejujuran dan ketelusan, dan kepercayaan anda adalah penting bagi saya. Oleh itu, saya akan sentiasa mengenal pasti kandungan yang mengandungi pautan afiliasi supaya anda dapat membuat keputusan yang tepat dengan maklumat yang lengkap.

Terima kasih kerana menyokong kerja saya dengan membaca dan berkongsi artikel ini. Kepuasan anda sebagai pembaca adalah keutamaan saya, dan saya berharap untuk terus menyediakan kandungan yang bermanfaat dan menarik untuk anda semua.

Post a Comment