Header Ads Widget

Bioshifax natural products formulated by Nutritionist
Sekarang, mari kita bincangkan mengenai menyahtoksin badan. Proses ni penting untuk membersihkan badan kita daripada bahan-bahan toksik yang boleh merosakkan kesihatan kita, tau. Satu cara yang bagus untuk menyahtoksin badan ialah dengan mengamalkan makanan sunnah yang diajar oleh Rasulullah SAW. Makanan sunnah ni ialah makanan yang halal, berkhasiat, dan berkat yang boleh memberi manfaat kepada badan dan rohani kita.

an image of obesity
Photo by Towfiqu barbhuiya on Unsplash

Contoh makanan sunnah yang membantu menyahtoksin badan ada beberapa, contohnya:

- Madu. Madu ni dihasilkan oleh lebah dan mengandungi enzim, vitamin, mineral, dan antioksidan yang baik untuk fungsi otak, melawan radikal bebas, memperbaiki sistem pencernaan, dan merawat pelbagai penyakit, tau.

- Kismis. Kismis ni buah anggur kering yang kaya dengan vitamin C, flavonoid, riboflavin, folat, dan boron. Makan kismis boleh kurangkan tekanan, lancarkan peredaran darah, rawat anemia, kuatkan jantung, cerahkan hati, dan tingkatkan memori.

- Kurma. Kurma ni buah yang menjadi kegemaran Rasulullah SAW. Kurma kaya dengan gula semulajadi, serat, potasium, zat besi, kalsium, dan magnesium. Kurma memberi tenaga, elakkan sembelit, stabilkan gula darah, tambah darah, dan pelindung untuk tulang.

Selain makanan sunnah ni, ada juga makanan sunnah lain macam zaitun, buah tin, susu kambing, habbatus sauda, cuka, dan sebagainya yang boleh kita amalkan untuk menyahtoksin badan.

Semoga penjelasan ni bermanfaat untuk kita semua! 😊

Post a Comment