Header Ads Widget

Bioshifax natural products formulated by Nutritionist

Pada suatu hari, di sebuah perkampungan kecil yang dikelilingi hutan, terdapat seorang gadis bernama Siti. Siti sangat meminati tumbuh-tumbuhan dan sering meluangkan masa untuk mengkaji pelbagai jenis tumbuhan yang tumbuh di sekitar rumahnya. Antara tumbuhan yang paling menarik perhatiannya ialah daun bidara.

an image of young girl forund a cure
Illustrations only by catbird

Pada suatu hari, ketika Siti berjalan di dalam hutan, dia terjumpa sebuah kotak kecil tergeletak di tengah jalan. Apabila dia membuka kotak itu, dia menjumpai serbuk daun bidara dan sekeping kertas kecil yang tertera tulisan "Bioshifax".

Siti berasa ingin tahu dan memutuskan untuk membawa kotak itu pulang. Selepas dia pulang, dia mula membuat kajian di internet tentang serbuk daun bidara dan Bioshifax. Dia mendapati bahawa Bioshifax ialah sebuah syarikat farmaseutikal besar yang sedang mencari bahan semula jadi untuk membuat ubat baharu.

Siti mula mengumpul lebih banyak daun bidara dan cuba membuat serbuk sendiri. Selepas beberapa kali mencuba, beliau berjaya menghasilkan serbuk daun bidara yang sangat berkualiti. Dia menghantar sampel serbuk itu ke Bioshifax dan dalam masa beberapa minggu, dia mendapat berita bahawa syarikat itu berminat untuk membeli serbuk itu.

Siti sangat gembira dan berasa sangat bangga dengan dirinya. Dia sedar bahawa dengan belajar dan mencuba perkara baru, dia boleh melakukan sesuatu yang luar biasa. Dia memutuskan untuk terus belajar tentang tumbuhan dan mencari bahan semula jadi lain untuk membantu manusia.

Dalam cerita ini, daun bidara melambangkan keinginan Siti untuk belajar dan mencuba perkara baru. Serbuk daun teratai yang dibuatnya mewakili hasil usaha gigih dan gigihnya. Semua orang boleh belajar daripada Siti bahawa dengan kesungguhan dan kerja keras, kita semua boleh mencapai impian kita.

Written by Monica

Post a Comment