Header Ads Widget

Bioshifax natural products formulated by Nutritionist

 

  Bahan aktif herba  yang diguna dalam formulasi Gel Multipurpose semua bersifat makanan termasuk bahan pemekat tepung jagung. Bahan herba yang dipilih bersifat anti-mikrob, anti-virus, cytotoxic @ anti-cancer, anti-ulcer, anti-inflammation, immuno-stimulant, anti-oxidant, detoksifikasi, astringent (mengeluarkan cecair kotoran bertoksik, nanah, sel mati, darah beku), , demulcent (melembutkan kulit), cell rejuvenate (memperbaharui sel), skin/hair tonic.


 Khusus digunakan untuk kesihatan, kebersihan, 'maintenance' dan rawatan organ genital @ intimate baik lelaki maupun perempuan. Sebagai produk luaran yang bebas bahan kimia sintetik, 100% water-based tanpa pelarut organik, SLS & soap free, fragrance free, non-carcinogenic, non-allergic. Untuk ketahanan produk, formulasi khusus bahan herba Gel Multipurpose untuk meningkatkan 'shelf life' bersama dengan pengawet bergred makanan sodium benzoate digunakan pada tahap minimum @ 0.04% (di bawah tahap minimum dibenarkan @ 0.1% untuk produk makanan & ubatan internal) . Ia boleh digunakan sebagai pencuci peribadi harian wash off. Ia juga boleh digunakan sebagai produk leave-on khusus untuk rawatan pelbagai masalah intimate seperti keputihan, discaj berlebihan & berbau, jangkitan kuman (bakteria, yis, virus, kulat), gatal-gatal, dan cell rejuvenate untuk menguatkan tisu, otot berkenaan. Bahan herba yang bersifat cytotoxic iaitu bidara, daun durian belanda, temu lawar, kunyit, cekur, beluntas, garam bukit dalam Gel Multipurpose ini juga boleh merawat kanser & tumor khususnya kanser serviks di kalangan wanita. 

Oleh kerana Gel Multipurpose bergred makanan, ia boleh digunakan pada seluruh badan untuk merawat pelbagai masalah dan penyakit luaran, malah diguna sebagai kumuran atau gargle, ubat gigi seperti diterangkan di bawah .

INDIKASI

1. Merawat jerawat, jeragat, gatal-gatal pada kulit muka, resdung, jerawat yang bernanah dan berair.
 2. Menghilangkan garis halus di bawah mata, tanda parut, menegang dan melicinkan kulit.
 3. Meningkat peredaran darah mikro.
 4. Sebagai awet muda dan menaikkan seri wajah.
 5. Menjadikan kulit lembab, gebu dan lembut.
 6. Juga berkesan untuk menjaga kecantikkan kulit pada seluruh bahagian tubuh.
 7. Untuk merawat luka yang sukar nak sembuh, luka yang bernanah, luka akibat kencing manis, bisul, ulser, ketuat, luka yang sudah membusuk (gangrene) terutama sekali bagi pesakit kencing manis.
 8. Menyejuk dan menyegarkan badan yang panas, merawat demam panas, demam campak, chicken pox dsb.
 9. Merawat penyakit kulit seperti gatal-gatal, ulser kulit, ekzema, psoriasis, kudis buta dan pelbagai penyakit kulit kronik.
 10. Merawat bengkak, ketumbuhan tumor dan kanser.
 11. Merawat buasir, pendarahan ketika membuang air besar, kepedihan dan kesakitan akibat buasir, kanser rektum.
 12. Untuk menghilangkan sakit gigi dan gusi.
 13. Merawat penyakit kewanitaan seperti keputihan, lelehan berlebihan, gatal-gatal, resdung, menguatkan tisu vagina.
 14. Bagi lelaki yang mengalami masalah dan bengkak di bahagian testis, dan menguatkan organ kelakian.
 15. Merawat masalah sesak nafas, lelah, dan semput.
 16. Merawat penyakit urat saraf, ketegangan urat-saraf akibat tekanan, melegakan sakit-sakit san lenguh badan.
 17. Merawat angin dan kembung dalam perut.
 18. Sakit perut, perut keras dan besar, food poisoning, muntah dan cirit-birit.
 19. Migraine, sakit kepala, pening kepala, lenguh & kebas tengkuk, kepala akibat darah tinggi, pengaliran darah terganggu.
 20. Sebagai ubat gigi untuk menguatkan gigi & gusi, membersih gigi & gusi, menghilang bau mulut & nafas – mengelak gigi rosak & reput, sakit gigi & gusi akibat penggunaan ubat gigi yang mempunyai bahan kimia.


CARA PENGGUNAAN


1. Untuk penjagaan kulit muka : sapu gel pada seluruh mukapada waktu malam sebelum tidur, seeloknya basuh pada keesokannya atau boleh juga dibasuh selepas 15 minit.

2. Untuk merawat jeragat, jerawat, dan penyakit kulit lain : sapu gel pada bahagian berkenaan 2-3 x sehari. Basuh selepas setengan jam disapu.

3. Untuk merawat demam : sapu gel pada bahagian kepala, belakang, dada, ketiak, leher, berulang kali sehingga suhu badan turun.

 4. Untuk merawat penyakit mata : sapu gel pada sekeliling mata, ulang berapa kali sehingga berkurangan.

5. Untuk merawat keputihan, kanser serviks dan kesihatan alat kelamin wanita : sapu bahagian berkenaan biar setengah jam dan cuci.

6. Untuk merawat buasir, sapu gel pada dubur biar setengah jam dan cuci.

7. Untuk merawat luka dan gangrene akibat kencing manis : sapu gel pada bahagian berkenaan biar 30 minit dan cuci.

8. Untuk merawat sakit urat-saraf, sakit badan : sapu gel pada bahagian kepala, tapak kaki, tapak tangan, dan bahagian berkenaan ( seeloknya disapu seluruh badan) sambil digosok  perlahan sehingga menyerap ke dalam kulit.

9. Untuk merawat orang sesak nafas dan lelah : sapu gel pada bahagian dada, belakang, tapak kaki sambil digosok perlahan-lahan.

10. Untuk merawat sukar tidur malam, akibat keletihan,  tekanan, ketegangan urat-saraf, histeria : sapu gel di bahagian kepala, tengkuk, belakang, sepanjang tulang belakang, dada, perut, pinggang, tapak kaki / tangan, lengan, betis  sambil digosok perlahan-lahan. Guna waktu malam sebelum tidur atau bila-bila masa diperlukan.

11. Sakit telinga, telinga bernanah : basahkan cotton bud yang bersih dengan Gel Multipurpose - sapu dalam telinga - ulang 5x sehari.   

12. Batuk akut / kronik, tonsil, sakit tekak, kanser tekak/mulut/lidah/gusi : Buat Gel Multipurpose sebagai kumuran atau gargle pada tekak & rongga mulut dalam 1-2 minit. Luahkan dan bilas kumuran dengan air bersih. Ulang 3-5x sehari.

13. Ulcer, bed sores, sacral ulcer terutama bagi pesakit terlantar, strok, kencing manis : Selepas buat 'dressing' pada ulser atau bahagian ulser dibersihkan, guna 'gauze', kepingan kapas bersih, kepingan kain kapas bersih untuk dibasahkan dengan Gel. Tekap gauze atau kapas berkenaan memenuhi seluruh kawasan ulser. Dilapik dengan kain kering dan dilekat dengan selotep supaya tidak tanggal. Biar 1-7 jam. Kemudian tanggalkan dan buang gauze @ kapas yang kotor tersebut. Ulang 2-3x sehari. Dressing atau cuci ulser hanya dibuat sekali sehari. Ulangan rawatan tekapan Gel Multipurpose pada ulser dibuat menggunakan gauze @ kapas yang baru. 

14. Kanser luaran seperti kulit, payudara, testis dan tumor yang kelihatan di luar : Guna cara no. #13 di atas.

15. Benjolan tumor samada kanser atau bukan kanser : kerap disapu Gel. Digalak guna bersama Bedak Sejuk Bidara dan sapu tempat berkenaan sebagai masker.

16. Ubat gigi : Titikkan Gel pada berus gigi 7 titik sehingga berus dibasahi Gel. Kemudian titikkan Gel dalam mulut 7 titik. Berus gigi seperti biasa.

Post a Comment