Header Ads Widget

Bioshifax natural products formulated by Nutritionist
whatsapp /telegram 011-32672563
MINYAK ARGAN (ARGAN OIL)
HARGA RM26 SM/ RM30 SS (30ML)
Include pos
KELUARAN HEMANI

Minyak Argan (Argan Oil) adalah dari Buah Argan atau nama saintifiknya Argania Spinosa ialah sejenis pokok yang tergolong di dalam keluarga Sapotaceae

Minyak Argan sangat kaya dengan vitamin E. Memiliki pelbagai manfaat untuk mengatasi dan mencegah jerawat, menghilangkan flex hitam, mencegah penuaan/kedutan, melembabkan dan melembutkan kulit secara alami. ia  mudah menyerap kedalam kulit membuat kulit nampak lebih muda cerah dan berserii. Selain untuk perawatan kulit ia juga bermanfaat untuk memperkuat kuku dan mencegah rambut dari rosak sehingga membuat anda kelihatan  cantik dari kepala sampai ujung kaki.
Minyak Argan  telah lama populer di daerah Eropa digunakan sebagai bahan pembuat kosmetik karena manfaatnya yang sangat besar bukan sahaja untuk perawatan kulit, rambut dan kuku juga untuk campuran makanan nutrisi diet. reaksi yang di timbulkan dari minyak argan jauh lebih cepat dari kosmetik yang ada pada umumnya.

KHASIAT MINYAK ARGAN

Berikut ini khasiat Minyak argan (Argan Oil) yang banyak diketahui dan terbukti kebenarannya:
-Kandungan Vitamin E yang tinggi, 3 kali ganda lebih banyak dalam Minyak Zaitun
-membantu mengawal tahap darah kolesterol. Kajian telah menunjukkan bahawa 16g (2 sudu teh) Minyak Argan memenuhi keperluan harian badan untuk asid linoleik penting, dan kandungan tinggi asid linoleik dalam Minyak Argan membantu mengawal tahap darah kolesterol.
-Menegangkan kulit dan menjadikan ia kelihatan lebih segar kerana ia kaya dengan protein yang sangat baik untuk keanjalan kulit
-Memulihkan struktur kulit yang mengalami proses penuaan dan juga dapat memulihkan keanjalan dan kelembapan kulit.
-Menjadikan kulit lebih muda, segar, halus dan cerah berseri
-Berfungsi sebagai pelembab semulajadi kerana kaya dengan asid lemak essential dan sterol, amat mudah di serap kulit tanpa menimbulkan rasa berminyak
-Mengawal keguguran rambut dan anti kelemumur
-Merawat kulit kepala dan rambut agar rambut lebih lebat, kuat dan bersinar
-Memulihkan rambut yang rosak, kering dan lemah dan membaik pulih membran sel yang rosak pada rambut
-Melindungi dan merawat kuku agar cantik, kukuh dan tidak mudah patah
-Melembutkan kutikel
-Mengatasi masalah jerawat. mengelakkan liang pori dari tersumbat, seterusnya mengurangkan risiko kemunculan jerawat.
-Mengatasi masalah jeragat, dan kesan parut di semua bahagian kulit.
-Menghilangkan selulit dan garis rekahan pada perut akibat mengandung.
-Untuk merawat ekzema, psirosis, chicken-pox dan pelbagai masalah kulit
-Menyekatakan tona kulit muka yg tidak sekata
-Mempunyai pengaruh yang baik terhadap hati dan pencernaan.
-Merawat sakit sendi
-Antioksidan dan melindungi kulit yang terdedah dengan pancaran UV yang berbahaya juga terhadap pengoksidaan dan aktiviti radikal bebas.

Minyak argan secara klinikal terbukti dapat dapat meningkatkan keanjalan kulit dan hidrasi kulit hanya dalam waktu empat minggu penggunaan.
Pengguna minyak argan akan dapat melihat berkurangnya kedutan garis garis halus di sekiar mata setelah penggunaan selama 2 minggu. Lebih daripada 80 peratus wanita yang diuji kaji menunjukkan peningkatan.

Cara Guna

Paling unik, Minyak Argan bukan sahaja boleh digunakan pada kulit, malahan ianya adalah produk penjagaan menyeluruh tubuh anda, kerana khasiatnya yang berkesan memulihkan rambut yang rosak dan bercabang serta menjadikan rambut lebih sihat dan bersinar. Ianya juga sangat efektif untuk menguat dan memulihkan struktur kuku yang rapuh serta membantu melembutkan kutikel.

Untuk Kegunaan Kulit : Sapukan 2 hingga 4 titis Minyak Argan dengan rata ke seluruh wajah, leher atau bahagian yang bermasalah yang telah dibersihkan setiap pagi dan sebelum tidur. Urut secara perlahan sehingga ianya diserap dengan baik.

Untuk penjagaan kulit kepala dan rambut: Sapukan Minyak Argan pada kulit kepala dan urutkan dengan sekata sehingga ke hujung rambut. Biarkan selama 30 minit dan basuh rambut dengan syampu seperti biasa. Ulangi 2 kali seminggu untuk kulit kepala dan rambut yang sihat.

Untuk Pemeliharaan kuku: Rendamkan jari dalam campuran Minyak Argan bersama perahan lemon selama sepuluh minit dan kemudia bilas. Lakukan setiap minggu untuk memulihkan kuku yang rosak dan melembutkan jari.

Minyak Argan juga sesuai digunakan sebagai minyak urutan bagi mengurangkan rheumatisma dan sakit arthritis.
kulit dan keanjalan kulit setelah penggunaan minyak argan selama 1 bulan.

100% asli tanpa sebarang campuran bahan kimia, pewarna dan pewangi. Selamat digunakan oleh semua peringkat umur. .

Nota: Selepas membersihkan muka, sapukan Minyak Argan. Biarkan selama 10 minit untuk kesan maksimum.

Berminat, boleh sms /wsp /telegram /wechat +601126167078..

Post a Comment