Header Ads Widget

Bioshifax natural products formulated by Nutritionist
Makanan adalah faktor utama dalam mengatasi masalah ini. Makanan asli yang bersifat wholefood dan bebas kimia paling berkesan merawat keletihan ketika bekerja. Makanan yang seimbang dari segi zat pemakanan yang terdiri daripada proten beerkualiti tinggi, khabohaidrat komplek, lemak, vitamin, meneral, anti oksidan, serat makanan dan phyto nutrien lain dalam kadar yang betul mengikut keperluan seseorang. Satu petua yang berkesan adalah bubur biji gandum yang direndam semalaman direbus bersama daging kambing sebaiknya lamb . Setelah daging lembut dicampur dengan butter susu asli 100% seperti anchor, SCS juga dicampur dengan sedikit kayu manis dan buah pelaga. Makan 3 hari berturut-turut kemudian boleh diulang setiap minggu 2 kali .

Biji gandum rebus atau bulgur wheat (makanan tradisional Arab & Greek) kaya dengan vitamin B kompleks, mineral dan beratus phyto nutrien sementara kambing atau lamb menggandungi protien berkualiti tinggi yang boleh diserap dalam darah dan membentuk sel darah merah . Bulgur wheat meningkatkan penyerapan mineral spt zat iron 50 kali ganda berbanding biji gandum yg tidak direndam. Begitu juga beras rebus parboiled rice kaya nutrien dan tinggi kadar penyerapan nutriennya. Daging kambing senang digunakan oleh tubuh untuk membakar kalori disebabkan ciri unik daging lamb (anak bebiri umur 2 thn ke bawah) yg bergandingan dgn zat dlm mentega susu , biji gandum dan herba. Mentega susu juga mudah dicerna dan dimetabolisme menghasilkan tenaga. Ia mengandungi 2 kali kalori protein & karbohidrat. Lemak tepunya tidak menimbun dalam tubuh sebab kandungan short chain fatty acidnya yang larut air bersama berkesannya penggunaan lemak mentega oleh tubuh. Ia tidak sama dengan lemak tepu sumber haiwan yang lain. Jauh sekali dengan hydrogenated vegetable oil (HVO). Anda kena elakkan 100% atau sedaya mungkin daripada mengambil HVO dalam diet termasuk HVO yang tersembunyi dalam kuih-muih, roti, biskut, ais krim, kek, makanan segera, ayam goreng segera, potato chips. Anda boleh cuba seminggu sahaja untuk merasai hasil yang berbaloi: badan bertenaga, ringan, tidur lena, pernafasan berkualiti, mental yang fokus.

Sebenarnya saya ada buat formulasi makanan wholefoods iaitu Nutrishifax, Nutrifud, Diakol, Madu Habbatus Sauda, Jus Nutri Kolagen. 

Rawatan masalah keletihan ketika bekerja bergantung kepada punca masalah tubuh individu. Mungkin ada masalah kecederaan saraf, makanan tidak seimbang, peredaran daran terjejas, darah berasid, badan bertoksik & banyak angin, masalah penghadaman, diabetes, darah pekat. Jadi kaedah mungkin berbeza bagi setiap individu.

Punca utama maslah keletihan semasa kerja adalah pengambilan bahan makanan yang mengandungi HVO.

Keterangan lanjut: Nizam 016-4369630, emel: nizambidara@gmail.com, FB: Nizam Herbalist.-

Post a Comment